donderdag 20 september 2018

mmmm, lekker fruit!

Deze week begonnen we het thema: mmmm, lekker fruit.
Alle kleuters gingen in de klas op zoek naar verborgen fruitstukken! Echt fruit, maar ook plastic fruit van in de poppenhoek. Wie zocht, die vond!
Samen bekeken we de gevonden buit. wie heeft iets rood gevonden? Welke kleur heeft jouw banaan?
Welke vorm hebben die druifjes, en die ronde sinaasappel! Waar is het steeltje? En wist je dat elk fruit ook jarig kan zijn? Jawel, sommige hebben ....een kroontje!












hier is ons favorietje liedje:

ik ben een appelmannetje, mijn buik is dik en rond
eerst hing ik aan een dikke tak,
toen viel ik op de grond!
(spreektekst)
AP_PEL? AP_PEL, AP_PEL_MAN
WAT DOE JIJ OP DE GROND?
PAS MAAR OP OF IK RAAP JE OP
EN STOP JE IN MIJN MOND!




Geen opmerkingen: