woensdag 27 november 2019

kunstwerkje van Tekenfund: nog tot 2 december!

Hallo iedereen,   de actie van Tekenfund verloopt goed! Enkele kleuters hebben hun webwinkeltje nog niet geopend.
Je hoeft helemaal niets te verkopen , maar als je het opent ( met de unieke code die op je kaart staat)
krijg je je eigen kunstwerkje gratis! Dat zou jammer zijn mocht je dit missen, toch?
Veel mama's en papa's vroegen  me of de kleuters het zelf getekend hebben. Natuurlijk! We tekenden ons sneeuwlandschap aan de hand van een versje. dat ging zo:
Ik zit voor een groot wit blad
ik maak mijn penseeltje nat
ik teken rechte en kromme strepen  ( de sneeuw en berg)
smalle en brede repen ( het weggetje)
Op de berg zet ik veel driehoeken ( de kerstbomen)
ik teken  een blok ( de huisjes)
met een driehoek erop! ( het dak)
blijf nog even stil, 
dan wordt het net zoals ik wil  ( ramen, extra boompje....)
Nog even maar...
Ben ik geen echte kunstenaar?



daarna schilderden we alles in met een gewone waterverfdoos.... met een penseeltje, klein en fijn...
De zwarte omlijning maakte juf, en dan was ons kunstwerk klaar!


Geen opmerkingen: