zondag 17 mei 2020

Oei, ik groei!

Dag kapoenen allemaal, wat is het al lang geleden dat ik jullie in het echt heb gezien! Jullie zijn vast en zeker al veel gegroeid. Daarom gaan we het deze week eens hebben over: Oei, ik groei! Niet alleen de kindjes groeien, ook juf's haar groeit steeds maar langer! En nu is de natuur op haar mooist: alles groeit!
Ik maakte een filmpje over groot- groter- grootst 
 sorteren van groot naar klein

Ik ga ook aan de slag met tuinkers: zaaien jullie ook mee? Je kan ook het stappenplan downloaden en printen, zo kan je kleuter elke dag tekenen hoe de zaadjes groeien.

juf Inge zaait tuinkers




En dit digitaal prentenboek toont de cyclus van de seizoenen en groeien, een pareltje van Eric Carle.
Veel plezier met dit thema OEI, IK GROEI


digitaal prentenboek: een zaadje in de wind


In het volgende filmpje maak je kennis met Loes, de cavia. Het is een vrouwtjescavia. Nu is ze nog  heel dik, want er zitten baby-cavia' s in haar buik! Binnenkort wordt ze mama. Dan ga ik nog een filmpje maken, zodat jullie haar kleintjes zien groeien! Wonderlijk toch?

Loes, de cavia...is zwanger!

Geen opmerkingen: