maandag 30 november 2020

Sint is in het land!

 Vorige week gingen we van start met het thema 'Sint en Piet! Hoe kan het ook anders! Sinterklaas is in het land, en de pietjes waren al actief in onze school, nietwaar juf Claudine?

Wij gingen reeds in de klas aan de slag met papier en stift. We kregen de opdracht om de Sint te helpen en inpakpapier te knutselen! Vandaag stempelden we nog een hele rol,  met de S van Sint en de P van .... juist!

In de klas staat de Sinthoek klaar. Daar liggen de kleren van Zwarte Piet, en de mantel en de mijter van de Sint.

Ook de zak, speelgoed, briefjes en kleuren, speelgoedboekjes enz..... Zo kan het gebeuren dat je wel eens een zwart Pietje ziet passeren, of met statige stappen Sinterklaas met zijn mijter op ziet wandelen.

We zijn ook druk aan het oefenen, want als Sint komt, dan hebben wij een lied en een dansje klaar!

We maken zelfs muziek op hele speciale buizen, boomwackers genoemd.

En we weten nu ook wanneer Sint komt: hij liet het weten via een mail: een brief op de computer dus!

Lees je mee?


Dag lieve kinderen van de Zonnewijzer,


Wat een speciaal jaar hebben we al achter de rug.

Ikzelf ben een hele oude, maar wijze man.

Jullie weten dat het coronavirus heel gevaarlijk is voor oudere mensen…

Ikzelf wil natuurlijk niet ziek worden, want we hebben nog drukke dagen voor de boeg!


We hebben besloten om jullie een bezoekje te brengen.

Maar, dit op een heel speciale manier.

Nu worden jullie toch wel een beetje nieuwsgierig, denk ik?


We komen op bezoek… nog 4 nachtjes slapen.

Kunnen jullie raden welke dag we zullen komen?

….


Inderdaad, op vrijdag komen we naar jullie school…

Maar niet door de poort…

We komen via het net…

Het….Internet…

Dat is is speciaal hé!…


Gelukkig heb ik veel pieten die goed met de computer kunnen werken. Dank je wel computerpieten! 

Wat zou ik toch doen zonder al mijn harde werkers?


Jullie zullen dus goed kunnen meevolgen op het grote bord.

Hoe heet dat grote bord ook al weer?

Het Proïse bord of zoiets… 


Ik kijk er al naar uit om jullie te zien…

Dragen jullie dan mijn lievelingskleur?

Tot vrijdag…. ik zit alvast klaar….



Vriendelijke groet,

Sinterklaas.



Geen opmerkingen: