zaterdag 30 januari 2021

thema: koud, het vriest!

Deze week stonden we stil bij het seizoen: de winter.

We deden proefjes met ijs, knipten met het derde kleuter ijskristallen en leerden de letterhoek kennen.

Die hoek blijft in onze klas, en daar kunnen alle vrienden hun hartje ophalen en spelenderwijs kennis maken met de verschillende letters en klanken.

De vriendjes van de tweede kleuterklas maakten een sneeuwketting met piepschuim. Ze kleefden ook kleine plakfiguurtjes op een groot ijskristal.

Met wol naaiden ze een 'rijgkaart' met wantjes, en vrijdag gingen we samen op ontdekking op de gedichtendag.









de letterhoek met de stempels
fijne stempelwerkjes van K 2

knip- en stempeloefeningen van K3
Ons gedichtje: over 2 verliefde slakjes!

op wandeling...op zoek naar poëzie in onze school!








Een partituur van ons liedje: zo lezen we van links naar rechts de hele tekst van het liedje:
in de winter is het koud koud koud, ja in de winter is het koud koud koud
maar van wollen kleren en mijn dekbed vol met veren,
krijg ik het zo lekker warm, warm, warm!

in de zomer is het warm, warm warm, ja in de zomer is het warm, warm, warm, maar van koele ijsjes en fris water tijdens reisjes, krijg ik het zo lekker koud, koud koud!

in de winter is het koud, koud koud ( 2 x)
maar van sleetje rijden van een berg afglijden, krijg ik het zo lekker warm, warm, warm!
in de zomer is het warm, warm, warm ( 2 x)
maar van een duik in bad en van spieter spetter spat, krijg ik het zo lekker koud koud koud!




Geen opmerkingen: